LatviešuEnglishПо русский
Medību trofeju izstāde Purnavu muižā
28.07.2010. Autors: Allforhunt.com

Kas jāmaina medību saimniecībā? 16


19.jūlijā notika diskusija par pašreizējo medību saimniecību, tās problēmām un tika sniegti risinājumi saimniecības uzlabošanai. Diskusijā piedalījās medību speciālists Kaspars Šuikovskis, Latvijas mednieku asociācijas Valdes loceklis Ainārs Zvejnieks un Latvijas Safari kluba vadītājs Haralds Barviks. Diskusijas laikā tika atklātas vairākas medību saimniecības nozīmīgākās problēmas un nepilnības, svarīgākās tiks aprakstītas raksta turpinājumā.

 

Medību apliecības. Vai mednieki tiek uzskatīti par malumedniekiem?

Kaspars Šuikovskis: -  Kā zināms, lai saņemtu sezonas karti ir jāuzrāda mednieka apliecība. Vairākas reizes ir notikušas mednieku apliecības maiņas. Lai saņemtu jaunu apliecību, jāuzrāda vecā apliecība. Diemžēl daudziem medniekiem, kuri medījuši Padomju laikā un pat agrāk, nav dokumentāla pierādījuma, nav saglabājušās vecās apliecības.

Haralds Barviks: - Šobrīd ir absurda situācija, ka daudzi mednieki, kas visu dzīvi ir bijuši mednieki, šobrīd ir pret savu gribu pataisīti  par malumedniekiem un likumpārkāpējiem, jo nav saglabājušās krievu laika apliecības. Unikāla situācija. Jau no padomju laikiem  ir bijis mednieks, bet tagad neizsniedz sezonas karti, tāpēc, ka nevar pierādīt, ka ir mednieks, jo neatceras, kur krievu laikā kārtojis mednieka eksāmenu. Ir gadījumi, ka atceras, kur kārtots eksāmens, bet nevar dokumentāli pierādīt. Tas notiek uz Valsts meža dienesta nesakārtotības rēķina, jo var uzskatīt, ka arhivēšana darbojas tikai no 2000.gada. Iedzīvotājiem nav jācieš bardaka dēļ.

Kaspars Šuikovskis: -  Varbūt ir cilvēki, kuriem apliecības ir izsniegtas nelikumīgi. Šādi gadījumi ir jāsoda, bet citiem nav jācieš valsts neizdarības dēļ. Cilvēkam nav jāpierāda, ka viņš apliecību nav pircis, tas ir valsts iestādes uzdevums.

Haralds Barviks: - Ir pat gadījumi, ka apliecības atņem un acu priekšā sagriež, bet vēlāk pierādījumi par eksāmena kārtošanu tiek atrasti. Aizmirst pat atvainoties.

Kaspars Šuikovskis: - Daudzi mednieki VMD darbību nepārsūdz, vienkārši kautrējoties un cienot Latvijas likumus. Ja pieņēma lēmumu, tad ciena un nesūdzas.

Ainārs Zvenieks: - Tie mednieki, kuri grib medīt, apstrīd VMD darbību. Ir tiesvedība, bet Administratīvās tiesas noslogotības dēļ, tiesa ir nozīmēta tikai uz 2014.gadu. Ja tiek pieņemts lēmums, ka ir nelegāla apliecība, tas nozīmē, ka ir nelegāli iegūti arī ieroči. Kas viņiem ierocis ir jānodod un jāmaksā par glabāšanu?

Haralds Barviks: - Rezultātā pieredzējušiem medniekiem ir vieglāk un ātrāk kārtot mednieka eksāmenu vēl vienu reizi, jo apliecība tiek atzīta par nederīgu. Mednieka apliecības kārtošana aizņem tikai 2 mēnešus, saņem jaunu apliecību un viss kārtībā. Šādai situācijai nevajadzētu būt.  Lielā mērā šo situāciju var uzskatīt par VMD ņirgāšanos par cilvēkiem un likumu, nav normāli, ja valsts iestādes vadītājs uzskata sevi augstāku par likumiem un noteikumiem. Kurš segs pilsoņiem nodarītos materiālos un morālos zaudējumus, vai arī šī būs kārtējā politiskā bezatbildība?

 

Licenču iedalīšana? Kāpēc visas sezonas garumā?

Ainārs Zvejnieks: - Licenču iedalīšana notiek visas sezonas garumā nevis no 1.aprīļa, kad sākas medību sezona valsts ierēdņu neizdarības dēļ. Konkrēti tas ir sarežģīti tiem kolektīvu vadītājiem, kuriem medību objekts neatrodas tuvu mājām, lieka braukāšana, tiek zaudēts laiks.  Lieki jāmaksā par degvielu, vairāki maksājumi bankā, faktiski rezultātā finansējam Skandināvu bankas.

Haralds Barviks: - Tāpat daudzi medību klubi tika pie atļaujām tikai pēc 20.maija, kaut gan sezona sākas no 1. aprīļa.

Ainārs Zvejnieks: - Normāla licenču iedalīšana svarīga tiem klubiem, kas nodarbojas komercmedībām. Nevar plānot medības, nezinot, cik liels limits ir iedalīts.

Haralds Barviks: -  Vēl viena problēma ir tā, ka lauksaimniekiem  sējumos ir postījumi. Attiecīgi atļaujas nav laicīgi, līdz ar to medības nenotiek. Rezultātā rodas nopietnas konflikta situācijas starp zemes īpašniekiem un medniekiem.

Kaspars Šuikovskis: - Vēl var pieminēt gadījumus, kad licences nav sagatavotas pareizi un tās tik ātri nevar izlabot, piemēram, situācija – tika uzrakstīts stirnu un briežu tēviņš, lai gan Latvijā ir stirnu āzis vai bullis. Medību noteikumos nav šādu terminu, šādas atļaujas  nedrīkstētu izmantot.

 

Medību iecirkņu veidošana. Pašnoteikšanās un sadarbības iespējas.

Kaspars Šuikovskis: - Ir gadījumi, kad četri medību kolektīvi izveido kopīgi iecirkni. Likums to nepieprasa, bet tā varētu atrisināt medību iecirkņu sadrumstalotības jautājumu. Lielākajai daļai  kolektīvu sadarbības problēmu nav un, ja tādas ir, tad tās ir risināmas. Kā tas izskatās? Medību kolektīvi vienojas par kopīgu medību iecirkni, ir ārējās robežas apraksts, medību iecirknis ir reģistrēts VMD kā vienots iecirknis. Katram kolektīvam ir savi līgumi, bet ir koplīgums, kurā ir ierakstīts, ka kolektīvi nedarbojas pretēji viens otra interesēm, attiecīgi proporcionāli no medību teritorijas sadala medību atļaujas. Gaides medības notiek konkrētā medību kolektīva teritorijā, ar dzinējiem tiek organizētas savā teritorijā, bet 1-2 reizes gadā tiek organizētas kopīgas dzinējmedības.

Ainārs Zvejnieks: - Mazos medību iecirkņus tad varētu apvienot vienā lielā medību iecirknī, kopīgi vienojoties par medību licencēm. Būtu lielāka pašnoteikšanās, kā arī tas palīdzētu optimizēt medību saimniecību. Kā vienā medību iecirknī sadalās licences, tā jau ir konkrētā iecirkņa iekšējā lieta, VMD nebūtu jāiejaucas.

 

Dzīvnieku uzskaite. Vai pareizi saskaitām un izsniedzam limitu?

Ainārs Zvejnieks: - 2010.gadā Lielo plēsēju monitoringam tika piešķirti 19 378Ls. Vilki tiek saskatīti, bet nomedīšanas limitā iedod tikai 100 vilkus, kas ir mazāk par 10%  no vilku skaita. Praktiski tiek iedoti 100 vilki bez jebkāda pamatojuma ar piezīmi, ka, ja 100 vilkus nomedīs, tad iedos papildus limitu. Diemžēl 1-2 nedēļas notiek lēmuma pieņemšana, bet tajā laikā var veidoties labvēlīgi apstākļi vilku medīšanai, piemēram, sniegs, atbilstoša temperatūra vai citas atbilstošas sakarības. Tāpat medību kolektīvi nevar plānot medības, jo nav zināms, vai iedos papildus 52 vilkus vai vairāk.

Haralds Barviks: - Muļķīgi ir teikt, ka šogad nav zināmi vilku postījumi. Acīmredzot, dzīvnieku uzskaite nenotiek akurāti. Daudzās Latvijas vietās stirnas un cūkas tiek noēstas, cūku bari paliek mazāki. Vilku skaits ir lielāks nekā tiek saskaitīts. Nav ņemta vērā arī situācija, ka vilki staigā pāri robežām. Šķērso Latvijas robežu, medī Latvijā, bet guļ robežas nemedījamā zonā Krievijā un Baltkrievijā, kā arī Igaunijā.

Kaspars Šuikovskis: - Šeit varētu runāt par dzīvnieku uzskaites nepilnībām kopumā. Ekskrementu uzskaites metodika nav efektīva visiem dzīvniekiem. Valsts meža dienestam pietrūkst arī resursi, lai pēc šādas metodes varētu saskaitīt.

Ainārs Zvejnieks: - Pēc ekskrementu metodes var saskaitīt briežus, aļņus, iespējama 10-15% kļūda. Cūku, stirnu nav iespējams uzskaitīt. Pēc dzīvnieku uzskaites katru gadu pieaug dzīvnieku skaits. Tas liek uzdot jautājumu: vai mēs nepareizi veicam uzskaiti vai arī nepareizi izsniedzam limitus?

Haralds Barviks: - Efektīvāk būtu piesaistīt pašus medību kolektīvus. Medību klubi ir informēti, kādi dzīvnieki un kādos daudzumos ir viņu teritorijā. Daudzās citās valstīs medību klubi paši nosaka limitu, bet valsts institūcijas veic kontroles funkcijas. Ja dzīvnieku skaits samazinās konkrētajā teritorijā, tad tiek noteikti ierobežojumi, ja tie netiek ņemti vērā 2-3 reizes, VMD var atņemt tiesības medīt.


Eksaminēšanas nepilnības. Bezdarbība un nekompetence?

Haralds Barviks: - Šeit var uzsvērt vairākas problēmas, kas saistītas ar mednieku eksaminēšanu. Pirmkārt, VMD tika iedots finansējums datorizētais mednieku eksaminācijai 4 gadus atpakaļ,  joprojām šādas sistēmas nav un var pacelt jautājumu,  kur palikusi nauda? Otrkārt, 9 mēnešus Rīgas reģionā nav bijusi komisija, kas pieņemtu eksāmenu, bet Rīga un Rīgas reģions izdod pusi no jauno mednieku apliecībām.  Rīgas komisija tika atstādināta bez juridiska pamatojuma . Pašreiz eksaminēšana notiek Ogrē, kas  Rīgas un reģionu iedzīvotājiem nav ērti. Treškārt, eksāmena jautājumi sen nav koriģēti. Dažos jautājumos un atbilžu variantos ir būtiskas kļūdas, rezultātā  atbildes nav pareizas. Daudzos jautājumos zināšanas netiek prasītas pēc būtības, nav saistības ar zināšanu pārbaudi, bet gan „pēc asprātības”. Eksaminētajam  ir jādomā, ko jautājuma sastādītājs ar šādu jautājumu ir domājis, eksāmenos izmantojamie attēli arī zem jebkādas kritikas. Ceturtkārt, Medību likuma 15.pantā ir minēts: Mednieku un medību vadītāju eksaminācijas komisijas darbību tehniski nodrošina un finansē Valsts meža dienests.. Pašlaik VMD nenodrošina eksamināciju finansiāli, jaunie mednieki maksā valsts nodevu, papildus apmaksā šautuves izdevumus. Kā pamatojums tiek minēts tas, ka samazināts finansējums. Tas nav korekti, jo likums visiem ir viens, to nevar ignorēt. Kārtējo reizi cietējs ir jaunais mednieks.

Kaspars Šuikovskis: - Vēl var pieminēt situāciju, ka vairākās eksaminācijas komisijās ir cilvēki, kuriem nav mednieka apliecības un kuriem nav kvalifikācija šaušanā. Komisijā ir jābūt cilvēkiem, kas paši eksāmenu var nokārtot, vismaz minimumu. 

Haralds Barviks: - Komisijas pārstāvjiem tomēr jābūt zinošiem par drošību šautuvē un drošību rīkojoties ar ieročiem. Savādāk sanāk muļķīga situācija, ka komisijas pārstāvis nevar atrast drošinātāju, pats neprot rīkoties ar konkrēto ieroci, kaut gan Ieroču aprites likums šo jautājumu atrunā viennozīmīgi. Komisijai vajadzētu būt profesionālai, šie jautājumi manuprāt būtu nododami Latvijas mednieku asociācijas kompetencē. Asociācija varētu nodrošināt komisijās profesionālu šaušanas instruktoru un atbilstošu komisiju, kurai būtu zināšanas par medību saimniecību, kā arī nodrošinātu nesasniedzamos griestus Valsts meža dienestā, elektroniskās eksaminācijas iespējas.

 

Medību saimniecības nākotne. Laiks jaunajiem?

Haralds Barviks: - Diemžēl par mednieku var būt tikai cilvēks, kas atbilst Ieroču aprites likuma prasībām. No vienas puses tas ir saprotami, no otras – kāpēc par mednieku nevarētu kļūt cilvēks vecumā  no 14 gadiem? Medniekam obligāti nav jāiet ar ieroci, bet viņš var piedalīties medību procesā. Kāpēc jaunieši nevarētu iet medīt ar lamatām, piemēram, ķert bebrus vai  medīt ierobežotās teritorijās?

Kaspars Šuikovskis: - Tas ir fakts, ka vislielākā interese par medībām ir nepilngadīgiem jauniešiem, bet mēs viņiem aizliedzam medīt: „Nedrīkst! Tu esi bērns!”

Ainārs Zvejnieks: - Piemēram, Somijā nav ierobežots vecums no kura gada tu vari sākt kārtot eksāmenu. Māki lasīt, rakstīt, lūdzu, kārto!  Ieroču atļauja gan ierobežota,  no 14 gadiem var piedalīties medību procesā ar tēva ieroci.

Haralds Barviks: - Arī Amerikas Savienotajās Valstīs 14 gadu vecumā var kļūt par mednieku un iet medībās tēva, brāļa vai cita pieredzējuša mednieka pavadībā. Muļķīgi, ka tad, kad interesē medības, tad aizliedzam medīt, bet vēlāk lielākajai daļai pazūd aizrautīga interese par medībām. No jauniešiem var atlasīt arī talantus šaušanas sportā, Latvijā šādu jauniešu ļoti trūkst, bet, lai mums būtu potenciāls, jaunieši vairāk jāiesaista medību, šaušanas procesā. Ja nav finansiālo iespēju palīdzēt, tad vismaz valsts varētu nelikt administratīvos šķēršļus, lai iesaistītu jauniešus medību procesā.

 

Diskusijas dalībnieki noslēgumā aicina mainīt domāšanu. Aizmirst padomju laikus un sekot Rietumu valstu piemēram. Likumi jārada ne tikai ierindas medniekiem, bet arī jādod iespēja visiem piedalīties medību procesā, kā arī vajadzētu atrisināt vissvarīgāko jautājumu, kādā virzienā medību saimniecībai būtu jāattīstās. Diskusijas dalībnieki uzskata, ka ir utopiska medību saimniecības stratēģija, bet nav virziens un valstiskas darbības medību saimniecības veidošanā. 

 

Foto: Dmitrijs Līvmanis

Atslēgas vārdi:

Komentāri   16

  08.11.2010. Autors: Haralds

Atvainojos, biju domājis MSAF


  08.11.2010. Autors: Haralds

Briesmīgi lasīt 'murgus. ienākot publiskajā telpā ar apgalvojumiem, nebūtu slikti pašiem tenkotājiem saprast par ko runāt un cik tālu aizrunāties ,iepazīties ar faktiem, biju augstākās domās par dažiem publiskajiem aktīvistiem "cilvēciņiem,"LATMA pārstāv medniekus un apliekot organizāciju jūs aptaisāt sevi un visus medniekus.Var nepatikt darba stils ,var nepatikt personālijas priekš tam ir PILNSAPULCE un VĒLĒŠANAS, pēc šādām pļerzām nav jābrīnās par slimu psihoterapeitu publiskām diagnozēm,paldies dievam ,ka tāds ir tikai dažu jefiņu viedoklis .sk.medniekiem.lv


  07.11.2010. Autors: Pēteris

Runājot par MSAF (Medību saimniecības attīstības fonda) līdzekļiem, priekšroka būtu dodama nevis mazāk stulbajiem no stipri stulbiem projektiem, bet gan projektiem ar vislielāko taustāmo rezultātu un ietekmi uz visas valsts mednieku saimi. Projekti, kuru beidzas ar teorētiskiem prātuļojumiem vai ar šauru rezultāta baudītāju loku ir jāatzīst par nelietderīgiem un savtīgiem.


  07.11.2010. Autors: Pēteris

Vai te gadījumā netiek putrots MAF ar MSAF?


  06.11.2010. Autors: Haralds

MAF trakāk jau SILAVA briežu grauzumi u.t.t vai jaatbalsta ....?


  05.11.2010. Autors: Andis Anspoks

NU ok, par likumprojektu nekasīšos - nestāvēju klāt personīgi sēdēs!

Protams, piekrītu par tēla spodrināšanu! Bet TAM JAU TIKA IEDOTA LIELA NAUDA no MSAF!!!! KUR IR REZULTĀTS?!?!?! To naudu dabūja LaTMA, bet savazāja pa kabatām... Kur ir labie raksti, kur ir PR, kur ir kaut kas?!?!?!?

Nav, jo viss ir sazagts!

Par MSAF sadalījumu vispār riebjas lasīt... 95% naudas dabū LaTMA, kas izkūp rudens vējos...


  05.11.2010. Autors: Haralds

Andi,es strādāju likuma izstrādes darba grupā, Tev nav patiesās informācijas,jo pirmajā lasījumā nevarējām iedabūt izmaiņas lai atceltu atšaušanu un beztermiņa ieroču atļaujas jo pozā nostājās valsts policija.Šīs izmaiņas ir tikai pateicoties PLL ..LATMA es neaizstāvu ,bet kritikai jābūt konstruktīvai,nav jēgas zākāties nenoliedzami šai bezdarbībai ir bēdīgas sekas jo mednieks pārvērsts par ļauno un slikto ,bet lamājot viens otru mēs šo tēlu arī nespodrinam,ja LATMA nedara tad jādara pašiem ,vajag vairāk pozitīvu rakstu par medībām u.t.t ,MAF tā ir sāpe visiem medniekiem jo abos līmeņos no 12 lēmējiem mednieku intereses pārstāv 2 -4,pārējie pārstāv zilos ,zaļos un......savas intereses,kas nekā nav saistāmas ar medību saimniecības atīstību,kas saņēma atbalstu ir pieejams ZM mājas lapā.no tā arī secini kas un kā.


  05.11.2010. Autors: Andis Anspoks

Jā, un aizmirsu!

LaTMĀ, lai kaut kas ietu MEDNIEKIEM uz labo pusi - ir nepieciešams mainīt tur esošo sastāvu, jo savādāk nekas LABS nenotiks! Tāpat kā valdībā un Saeimā! Bet pret to jau spurojās, vai ne?


  05.11.2010. Autors: Andis Anspoks

Barvika kungs!

Par kādu PLL iet runa?!?!?! Šlesers vēl ar Ušakovu tik par Rīgas krēsliem cīnījās, kad šis jaunais likums jau 2008.gadā sāka savu kustību! Un, lūdzu, pastāstiet visiem, kādi bija LaTMAs ierosinājumi jaunā likuma kontekstā! PLL bija vieni no tiem, kuriem visvairāk bija nelikumīgo mednieku apliecību un kuri VISI jau ir dabūjuši atpakaļ! Bēdīgi, vai ne?

Es arī sākumā pastarpināti pavisam nedaudz piedalījos šī likuma sākuma tapšanā (caur Latvijas Šaušanas federāciju un tieši caur U.Leinasari) un nezinu, vai mani, taču daži arī no manis izteiktajiem ierosinājumiem ir iekāluti likumprojektā - par ieroču legalizēšanu; 5 gadu termiņa atcelšanu un atšaušanu ik pēc pieciem gadiem. Bija arī citi, taču tos nepieņēma.

Zvejnieks dara - protams, par to nav šaubu! Ir tikai pamatotas šaubas, vai Latvijas mednieku labā! Un it īpaši parasto mednieku labā!

Sākumam LaTMA varētu pēc būtības atbildēt uz Latvijas mednieku jautājumiem un iebildumiem! Nē, uz tiem jau atbildi, acīmredzot, mums nesagaidīt!!! Laikam nav jau īsti ko teikt!

Cik vien caur Minhauzena festivāliem mūsu nauda ir izzagta! To apliecināja arī Zvejnieka atvase Rihards, cik un kur tētiņš ņēma! Kāpēc LaTMA nepieņem parastos medniekus LaTMĀ??? Baidās, ka notiks tas pats, kas LSpF, kad izmeta no tās ar lielu blīkšķi!

Man pret Jums, Barvika kungs, nav nekas, ja vien nepamatoti neaizstāvat LaTMAs darboņus! Citādi viņus nosaukt - mēle mežģās!

Un draudēt arī nevajag - jau pietiekami ir draudējuši! ;)


  05.11.2010. Autors: Haralds

Andi,neapšaubāmi,ka daudzus nokaitinājuši nekorekti izteikumi un neizdarības LATMĀ,bet JŪSU peltais Zvejnieks ir vienīgais valdē ietilpstošais ,kas iet un kaut ko dara.Pateicoties vienošanai arPLL Latvijas medniekiem ir jauns un sakarīgs ieroču aprites likums ,kas mums visiem atvieglo dzīvi un samazina izmaksas , diemžēl Tava nopelna šeit patiešām nav nekāda.Ja spēj ko sakarīgu pateikt tad izsaki priekšlikumus kā ,ko uzlabot visu mednieku labā,kas jāmaina lai LATMA strādātu pilnvērtīgi, laistīt samazgas prāta nevajag.


  05.11.2010. Autors: Andis Anspoks

Es palasīju un man palika, mazākais, smieklīgi - acīmredzot, no PLL aizņēmušies praksi paši savus lēmumus saukt par aplamiem, muļķīgiem utt, bet redz - mēs jau visu izdarīsim!

Piemēram!

Kaspars Šuikovskis, ja nemaldos, ir bijusī VMD amatpersona, kurai ir apšaubāma reputācija (atcerieties gadījumu, kad Šuikovskis aizstāvēja savu draugu - kurš noslepkavoja medībās biedru???). Kur tad bija šī amatpersona un kāpēc nebļāva, ka VMD rīkojas nepareizi???? a tagad jau gudrs... Nožēlojami!

Ainārs Zvejnieks.... nu ko lai saka... mednieki viņu, protams, ĻOTI, ĻOTI, ĻOTI mīl... :D Joks, protams!
Kur bija iepriekš un kāpēc nebļāva, kad viņa draugs Jānis Baumanis bija par VMD medību daļas šefu????

LaTMA vēlas pārņemt eksaminēšanas funkcijas!!!! AH, redz, kur tā sāls!!! Redz uz ko velk, rakari?!?! Būtu, kaut sākumam, medniekus pārstāvējuši, nevis savas kabatas!!! Kam tad piešķir lielāko daļu no MSAF līdzekļiem - LaTMAI! Un par ko???? Un kur tā nauda ir???? Reiz, atceros, piešķira naudu Medības Latvijā filmu sēriju tapšanai un tik daudz, ka katram LV medniekam disks ar filmām tiek par brīvu... Čuššš', pačibēja! Filmas bija, diskus solīja vairākus gadus - visi aizmirsa un naudiņa pazuda...

Kur tad ir lielie mednieku aizstāvji???? Zvejnieks visu laiku publiski uzturēja un uztur atziņu, ka jāmedī tikai bagātajiem un tas nav Latvijas zemnieku izklaides veids! Un kur tad tagad, lielais aizstāvis rullē????

NOŽĒLOJAMI!!!


  25.10.2010. Autors: Haralds

'Mežaveci' Pašreiz starptautiski atzīta ir LATMA un nevienam nav liegts līdzdarboties,nāc ar savām idejām kā ,ko uzlabot, kaut ko izdarīt visu labā, ņerkstēt gar stūriem jau prātu nevajag ',neviens jau nevar nosapņot kur kāda ' prāta pērle'noslēpusies.


  18.10.2010. Autors: mežavecis

Kā var LATMA pārstāvēt mednieku intereses- ja tur apvienojušos medību klubu skaits nesasniedz pat 1/3 daļu no kopējā valstī. Vienkārši smieklīgi!!!!


  03.08.2010. Autors: Haralds

Butu forši ja arī pārejie atmestu latvisko dabu un paustu viedokli,par lietām ,kas jasakarto medību likumā un noteikumos, ieroču aprites likumā,neviens labais onkulis neko nedarīs,nāksies vien pašiem tikt galā.Tadeļ gaidu arī citus viedokļus


  28.07.2010. Autors: Reinis Pirvics

Tā jau raksts labs, var piekrists un var nepiekrist teiktajam par jaunajiem medniekiem, es savam sencim gaju līdzi medībās jau no mazotnes, cik sevi vien atceros esmu bijis meža, kamēr citi mani vienaudži spēlējas smilšukastē, mana smilšu kaste bija viss mežs.
Man liekas, ka varētu atļaut medīt ar slazdiem jau no 16 gadu vecuma, kas jau būtu tāds normāls vecums, kad cilveks jau sāk apzināties ko īsti dara, bet tas protmas ir atkarīgs arī no ģimenes, ja ģimenē vai draugos nav mednieku tad ir salīdzinoši grūti, jo nav priekštata par medībām kā tādām.
Arī par šaujamieroča lietošanu varētu būt tāpat ka ar macibu autovadītāja apliecību, var vadīt automašinu ja blakus atrodas jau pieredzējis šoferis, tāpat varētu būt arī medniekos, piemēram tēvs ar dēlu vienlaicīgi iet medībās un ierocis uz abiem viens, tad arī ieroci var lietot dēls, kurš sasniedzis noteiktu vecumu, protams ieroča nodošanu noradot medību pārskatā, un atrodoties vienā tornī, par dzinejmedībām gan nezinu, tur būtu sarežģītāk.
Protmas tas ir sarežģīts proces, kura laikā būtu jāparvar daudzi biroksrātiski šķēršli, lai ko tādu izdarītu.


  28.07.2010. Autors: Mārcis

Pēc šī raksta izskatās, ka VMD nav vienotas ilgtermiņa stratēģijas medību saimniecības jautājumos, kā arī ja arī bijuši iedaliti finanšu resursi, tad neviens nav sekojis to izlitošanai un paredzēto mērķu sasniegšanai.



Pēc kategorijas

Visi raksti

Mednieku stāsti

30.01.2012 Vācijā arvien vairāk sieviešu dodas medībās

26.01.2012 Rīgas šaušanas centrā siro lapsas

Visi raksti

Pasākumi

02.02.2012 Zelta trofeju birums "Purnavu muižas" izstādē

30.01.2012 LOB ielūdz uz Jauno ornitologu skolu

Visi raksti

Medību noteikumi

03.02.2012 Šaujamieroču nēsātājiem būs psiholoģiskā pārbaude

02.02.2012 Virdžīnijā grasās atcelt aizliegumu medīt svētdienās

Visi raksti

Medību veidi

04.01.2012 Medības ar loku apvieno visu, kas medībās ir aizraujošs

02.01.2012 Briti atzīst savu kļūdu - iespējams atkal atļaus lapsu medības

Visi raksti

Ieroči un munīcija

17.01.2012 Hidrošoks, hidrodinamiskais vai hidrostatiskais šoks?

05.01.2012 Statistika par šaujamieroču īpašniekiem

Visi raksti

Optikas

22.11.2011 Swarovski ballistiskā programma pieejama krievu valodā

16.08.2011 Kā izvēlēties piemērotāko meža kameru?

Visi raksti

Medību aksesuāri, apģērbs

19.01.2012 Arī medniekam jārūpējas par savas dzirdes veselību

12.01.2012 Labs nazis - mednieka palīgs

Visi raksti

Medību suņi

01.02.2012 ASV izglābj divus bīglus no 30 m dziļas akas

28.12.2011 Medību suņiem ziemā arī vajag kārtīgus zābakus!

Visi raksti

Taksidermija

20.09.2011 Domājāt šie dzīvnieki ir dzīvi? Nē... tie ir beigti!

25.08.2011 Stirnu āža trofeju sagatavošana

Visi raksti

Zīdītāji un putni

26.01.2012 Ko mednis dara ziemā?

25.01.2012 Arī igauņi nesūdzas par vilku trūkumu

Visi raksti

Medību receptes

29.11.2011 Kā pagatavot bebra ciskas cepeti!

06.06.2011 Medījuma gulašzupa

Visi raksti

Cits

27.01.2012 Kas jāievēro, būvējot medību infrastruktūru

24.01.2012 Allforhunt.com izveidojis interneta medību preču veikalu

Pēdējie komentāri

Allforhunt.com Ko mednis dara ziemā?

 igors Varētu būt ar uzskaiti problēmas, citi kolektīvi nemaz neuzrāda riesta vietas, lai tikai zaļie...

Allforhunt.com Nav pamata vecuma ierobežojumam šaujamieroču izmantošanai

  Es pilnīgi piekrītu tev Laura, bet piemēram tie kas piedalās jau no mazotnes medībās, vinš...

Allforhunt.com Nav pamata vecuma ierobežojumam šaujamieroču izmantošanai

 Laura Kļaviņa Protams, ideja ir apsveicama, ņemot vērā ka pati gaidīju 4 gadus, līdz varēju iegūt apliecību...

Allforhunt.com Allforhunt.com izveidojis interneta medību preču veikalu

 Mārcis Jā, sortiments ir svarīgs.

Allforhunt.com Allforhunt.com izveidojis interneta medību preču veikalu

 igors Labi būs ja tur kautko labu pārdos.